L’ICS respon a Metges de Catalunya: “La implantació i la percepció dels resultats de les mesures a l’Atenció Primària no són immediates”

Després que el sindicat Metges de Catalunya manifestés la idea de noves mobilitzacions, l'Institut Català de la Salut demana temps per poder desenvolupar tots els acords que van posar fi a la vaga de novembre de l'Atenció Primària de l'ICS

Redacció
 
 
 
Representants de Metges de Catalunya (a la dreta de la imatge) i de l'Institut Català de la Salut (ICS), en una reunió durant la vaga de novembre a la seu del Departament de Treball / Metges de Catalunya

Representants de Metges de Catalunya (a la dreta de la imatge) i de l'Institut Català de la Salut (ICS), en una reunió durant la vaga de novembre a la seu del Departament de Treball / Metges de Catalunya

Després del comunicat emès pel sindicat Metges de Catalunya on parlava de noves mobilitzacions si no s’aplicaven els acords que van posar fi a la vaga del passat mes de novembre, l’Institut Català de la Salut ha fet pública una  resposta en relació a les mesures que està duent a terme la institució per millorar l’atenció primària.

En la carta expliquen que l’ICS té “el ferm compromís de transformar l’atenció primària” en base a més d’una trentena d’accions agrupades en quatre grans àmbits: lideratge, sobrecàrrega assistencial, condicions laborals i autonomia dels equips. A més, expliquen que segons la mesura, tenen o tindran efecte a curt, mig i llarg termini, ja que “la implantació i la percepció dels resultats d’aquestes mesures no són immediates”. Asseguren que la seva posada en marxa està seguint el curs esperat.

En aquest sentit, i per tal d’informar de l’aplicació i el desenvolupament de les accions, l’ICS presentarà un nou canal a la intranet per informar-ne a tots els professionals. Aquest espai s’anirà actualitzant de forma permanent. En aquest espai també s’inclourà un apartat on consultar diversos indicadors assistencials de l’atenció primària, equip per equip. Des de l’ICS defensen que “la creació d’aquesta eina és un exemple més del compromís de transparència de l’ICS com a pilar d’una gestió més efectiva i coparticipada”.

També volen destacar que busquen “la consolidació dels seus compromisos amb la màxima transparència i la intensa participació del conjunt dels professionals d’atenció primària i altres col·lectius representatius com societats científiques, plataformes de professionals, i sindicats.

Justifiquen la necessitat “d’un temps d’execució més prolongat que el transcorregut des de l’anunci de la implantació de les accions, poc més de tres mesos” perquè “transformar el sistema i al mateix temps, treballar per revertir la petjada de la crisi econòmica”.

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*