Notificar una incapacitat temporal (baixa laboral) per malaltia serà més fàcil per als treballadors a partir d’ara. L’últim Consell de Ministres de 2022 va aprovar un canvi al reial decret que regula alguns aspectes de la gestió i control d’aquest procés per simplificar-los.
En concret, “pel que fa als informes mèdics de baixes i altes, només se’n lliurarà una còpia a la persona treballadora; s’elimina tant la segona còpia, com l’obligació que sigui la pròpia persona treballadora qui lliuri aquesta còpia a l’empresa, entitat gestora o mútua”, recull la nota de premsa publicada pel Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions.
Quan entri en vigor aquest canvi (pendent encara de publicació al BOE) la comunicació entre l’Institut Nacional de la Seguretat Social i “les entitats emissores serà telemàtica, evitant tràmits que poden resultar costosos per a persones que estan en situació d’incapacitat temporal i aprofitant les possibilitats de millorar l’eficàcia i l’eficiència que brinden els avenços en digitalització i tecnologies de la informació”.
La modificació del reial decret també estableix que, durant la baixa laboral, “els facultatius del Servei Públic de Salut, de l’empresa col·laboradora o de la mútua podran fixar terminis de revisió mèdica inferiors als assenyalats al reial decret en funció de l’evolució del procés”. D’aquesta manera es volen evitar “dubtes interpretatius” que ara mateix té la norma vigent.