Informació aportada a la Jornada del CSB sobre noves actuacions a urgències a Barcelona Ciutat (1017-2018) i la sessió sobre el PLANUC:
Centre | Nova acció | Inversió | Contracteanual | Activitat |
Dos de Maig | ESIC | 202.335 | 973.567 | CUAP urgències 49.505 ESIC extrapolació a l’any: 830 pacients |
Casernes + HUVH | ESIC | 200.000 | 250.000 | Activitat en sis mesos, (al any):386 pacients.Visites totals 1156/a |
CUAP Cotxeres | UAFUnitat AtencióA la Fragilitat | 275.000 | 180.000 | CUAP urgències 53.199UAF. a l’any: 228 |
CUAP Sant Martí | Complexitat | —– | —– | Urgències CUAP: 48.207(102/195 dia) ESIC: 592 |
TOTALS | 677.335 | 1.403.567 |
Un cop més, en aquesta taula, veiem les “noves polítiques” de la gerència del CSB, que sense fer cas a un model racional d’atenció Primària, va concertant noves formes, sense avaluar-les i perdent efectivitat, afeblint el Sistema que hauria de ser Primarista, com molt bé deia en el seu recent article a aquest diari el FOCAP:
De cèntims, en la nostra sanitat, n’hi ha, el que passa és que es gasten malament, sense prioritzar ni avaluar l’eficiència i qualitat.
No s’entenen les grans diferències de pressupost entre els tres centres d’AP/CUAP: Dos de Maig, Casernes i Cotxeres. És possible que es paguin altres coses (?)
Si aquests diners concertats fossin utilitzats en reforçar la Primària ja existent en aquests tres centres per fer les funcions amb qualitat d’atenció a la cronicitat i fragilitat, podrien contractar:
- Casernes: 2 metgesses i 2,5 infermeres
- Cotxeres: 1,5 metgesses i 1,8 infermers
- Dos de Maig: 7 metgesses! i 9 infermeres!
3 comentaris
Felicito al autor i l’encert de la seva citació al article de FOCAP. Tots creixem amb les vostres reflexions.
Roger
Sí, sí, però des de les institucions es continua recolzant un Consorci, participat pel Ajuntament, que ha demostrat la seva inutilitat per planificar la sanitat a Barcelona, mantenint càrrec, opacitat i enredant a les veïnes que protesten, amb promeses que mai es compleixen i plans que debiliten l Atenció Primària. Objectiu final.
Las critiques des de les institucions, si no són efectives i es tradueixen en fets, no són creïbles per a la ciutadania.
El CSB s’ha encarregat de malmetre el sistema sanitari a Barcelona, amb connivència de l’Ajuntament que no el denuncia.
Els mals gestors del CSB i les seves ocurrències es mantenen any rere any, governi qui governi