De forma confidencial pots explicar com t’has sentit en moments que provoquen fragilitat. No sempre ha de ser un relat des de la vulnerabilitat i solemnitat; també pot incloure vivències més lleugeres i fins i tot perspectives humorístiques, que també n’hi ha!! El teu testimoni pot ser útil per acompanyar altres persones que han viscut processos semblants i, també, per a qui, en el món sanitari, ens cuiden.
El teu escrit el rebran i llegiran exclusivament els membres del comitè que gestiona aquest compte de correu. Es posaran en contacte amb tu i, un cop verificada tant l’autoria com que s’ajusta a les normes, el publicarem. Podràs decidir si vols que es faci amb o sense el nom de qui l’ha escrit.
El comitè verificador està integrat per Miquel Reguant i Assun Reyes.
Pensem en vivències que puguin resultar enriquidores per a la resta de ciutadania, per a les i els professionals i per a les administracions. No tant com a queixes o denúncies explícites, que ja tenen els seus canals administratius i legals, sinó pel que es pugui extreure de l’experiència relatada.
Les normes per als escrits són senzilles:
- Cal la identificació de l’autor/ra amb nom i cognoms i amb còpia del DNI que s’adjuntarà al correu en què s’enviï l’original.
- No hi constaran noms o dades que puguin identificar terceres persones o institucions si no es té el seu consentiment explícit.
- Considerem necessari que la teva vivència sigui un espai on ens expressem amb respecte i esperit constructiu.
- L’extensió del text és lliure, però amb un màxim de 5.000 caràcters.T’esperem a latevavivencia@diarisanitat.
1 comentari
Una tarda a urgències de l’hospital de Mollet
Arribo a urgències després de la pertinent derivació de la meva Dra de capçalera, a les 13’35 del dia 23/6.
Es tracta de descartar un possible ICTUS, em trobo malament i nerviós.
Faig gestió a Admissions, als 10 min entro a triatge.
La Dra, llegeix informe i sense fer cap tipus d’examen em demana que esperi a la sala d’urgències.
A la meva pregunta, això és greu? Un breu comentari, sense fer proves no ho sé.
Ja, a la sala d’urgències, només som 4 persones, al meu costat una senyora que no pot posar-se dreta pel dolor, els seus familiars demanen atenció i només reben negatives, fins que surt una auxiliar, després de 2 hores, diu als familiars, no es queixin que el temps d’ espera es molt més.
Com?? No tenim dret a queixar-nos del dolor i del mal servei? Increíble.
Jo estic a la sala, per fi, a les 15’54h, 2’5 h després paso a consulta
[28/6 9:15] Encarna Guardia (sta Perpetua): El metge, realitza exploració neurològica i demana TAC.
El box d’urgències té 6 butaques, a una pacient li posen via davant meu.
On queda la privacitat d’aquesta dona i dels demés pacients? I si sóc una persona aprensiva? Això no importa res
16’15h, em fan el TAC un personal molt amable, s’ha de dir.
20’00h, he preguntat al metge fa 2 hores pel resultat, la seva resposta és que solen trigar 4h els tècnics radiolegs.
Al temps de l’informatitzacio 4 hores???
20’15h, ja hi ha informe, descarta ICTUS, m’ho imaginava, m’hagués repetit dos vegades en tant temps d’espera.
Diagnòstic, possible lessio cervical o d’alguns músculs “que van por esa zona”, literal.
Injecció d’Urbason i repòs.
Després de 8 hores, marxo sense diagnòstic clar, tramito reclamació de la que espero resposta.
En resum, per protocol, 4h d’espera per fer proves i 4h més per, un resultat que em donen amb LES DADES D’UNA ALTRE PACIENT.
La falta de respecte i empatia amb el pacient és manifesta, no importen símptomes, només PROTOCOL, fet per dissuadir a l’usuari que NO acudeixi a urgències de l’hospital de Mollet.
Sense aglomeració, 8 h d’espera, en un Hospital Comarcal, que supusadament, té capacitat per atendre a tot el Baix Vallès, no té justificació.
Espero resposta de la Direcció però, m’imagino que no tenen resposta per aquesta mala praxi amb un lloc com urgències, on la gent no va a passar-ho bé.
ENCARNA GUÀRDIA.
Membre de la PLATAFORMA DE SANITAT PÚBLICA DEL BAIX [28/6 8:39] Encarna Guardia (sta Perpetua): Una tarda a urgències de l’hospital de Mollet
Arribo a urgències després de la pertinent derivació de la meva Dra de capçalera, a les 13’35 del dia 23/6.
Es tracta de descartar un possible ICTUS, em trobo malament i nerviós.
Faig gestió a Admissions, als 10 min entro a triatge.
La Dra, llegeix informe i sense fer cap tipus d’examen em demana que esperi a la sala d’urgències.
A la meva pregunta, això és greu? Un breu comentari, sense fer proves no ho sé.
Ja, a la sala d’urgències, només som 4 persones, al meu costat una senyora que no pot posar-se dreta pel dolor, els seus familiars demanen atenció i només reben negatives, fins que surt una auxiliar, després de 2 hores, diu als familiars, no es queixin que el temps d’ espera es molt més.
Com?? No tenim dret a queixar-nos del dolor i del mal servei? Increíble.
Jo estic a la sala, per fi, a les 15’54h, 2’5 h després paso a consulta
[28/6 9:15] Encarna Guardia (sta Perpetua): El metge, realitza exploració neurològica i demana TAC.
El box d’urgències té 6 butaques, a una pacient li posen via davant meu.
On queda la privacitat d’aquesta dona i dels demés pacients? I si sóc una persona aprensiva? Això no importa res
16’15h, em fan el TAC un personal molt amable, s’ha de dir.
20’00h, he preguntat al metge fa 2 hores pel resultat, la seva resposta és que solen trigar 4h els tècnics radiolegs.
Al temps de l’informatitzacio 4 hores???
20’15h, ja hi ha informe, descarta ICTUS, m’ho imaginava, m’hagués repetit dos vegades en tant temps d’espera.
Diagnòstic, possible lessio cervical o d’alguns músculs “que van por esa zona”, literal.
Injecció d’Urbason i repòs.
Després de 8 hores, marxo sense diagnòstic clar, tramito reclamació de la que espero resposta.
En resum, per protocol, 4h d’espera per fer proves i 4h més per, un resultat que em donen amb LES DADES D’UNA ALTRE PACIENT.
La falta de respecte i empatia amb el pacient és manifesta, no importen símptomes, només PROTOCOL, fet per dissuadir a l’usuari que NO acudeixi a urgències de l’hospital de Mollet.
Sense aglomeració, 8 h d’espera, en un Hospital Comarcal, que supusadament, té capacitat per atendre a tot el Baix Vallès, no té justificació.
Espero resposta de la Direcció però, m’imagino que no tenen resposta per aquesta mala praxi amb un lloc com urgències, on la gent no va a passar-ho bé.
ENCARNA GUÀRDIA.
Membre de la PLATAFORMA DE SANITAT PÚBLICA DEL BAIX VALLÈS /MAREA BLANCA DE CATALUNYA. /MAREA BLANCA DE CATALUNYA.